Onze mensen maken het verschil
Business as usual is het al even niet meer.
Afstand houden en op je hoede zijn is het nieuwe normaal. In deze moeilijke coronatijden zien we dat het menselijk kapitaal van CRH-SCB het verschil maakt. Nieuwe initiatieven steken de kop op we kunnen ons hier enkel doorheen slaan door samen te werken en ons gezond verstand te gebruiken.
Laat ons eerlijk zijn het ging enorm snel. Niemand was op deze crisis voorbereid. Hierdoor verliep de communicatie soms wat stuntelig maar altijd stonden en staan nog steeds de gezondheid en veiligheid van al onze medewerkers centraal. Elke dag werken we aan de veiligheidsmaatregelen en de communicatie tussen de verschillende afdelingen. En het moet gezegd: dankzij jullie onze medewerkers blijft de productie overeind! Werken en tegelijk de nieuw opgelegde normen naleven vergt aanpassing en is moeilijk voor iedereen. Dat we hierbij kunnen rekenen op onze mensen verdient onze welgemeende dank.
Hoe ondervinden we aan den lijve deze periode? We vragen het aan onze mensen zelf.
Voor mij is communicatie primordiaal. Ook al zit ik als leidinggevende zelf met een hoop vragen en onzekerheden, toch probeer ik zo goed mogelijk de vragen van mijn mensen te beantwoorden. Daarnaast is het contact met de thuiswerkers heel belangrijk. Daarom maak ik er een punt van om wekelijks een stand van zaken door te mailen en iedereen op het hart te drukken niet met vragen te blijven zitten.
Ik ben nog niet lang in dienst. Het voordeel van deze hele situatie is dat de crisis als een accelerator werkt. Ik krijg sneller zicht op wie mijn collega’s zijn en waar zij en het bedrijf voor staan. Dat zou me anders veel meer tijd kosten!
Als teamleader vind ik het uiterst belangrijk om alle dagen te komen werken ondanks de angst voor het onbekende.
Ik ben supertrots op het ganse team bij ECHO, en vooral op onze arbeiders die alle dagen klaarstaan om in deze moeilijke omstandigheden de productie op peil te houden. Bravo iedereen!
Een preventieadviseur moet gewoon op de werkplek zijn om erover te waken dat alles volgens afspraak wordt uitgevoerd én dat het onder veilige, gezonde en hygiënische omstandigheden gebeurt.
Het is vreemd om in een bijna leeg kantoor permanentie te houden, maar het blijft belangrijk om onze klanten en leveranciers te woord te staan in deze speciale tijden. Ergon heeft alle mogelijke maatregelen en voorzorgen genomen om onze veiligheid en gezondheid op kantoor te garanderen.
Telewerken is volledig nieuw voor mij. Dat was wel even aanpassen met twee jonge kinderen thuis! Intussen organiseren we elke dag een digitale koffiepauze om het teamgevoel hoog te houden. Het duurde niet lang of we hadden ons gewone werkritme teruggevonden. Onze projecten vorderen goed. Tijdelijk telewerken… het werkt!
Solidariteit tussen onze mensen is duidelijk de succesfactor waarmee we ons door deze crisis een weg banen. De directie is dan ook alle collega’s erg dankbaar, die in deze periode een tandje bijsteken om er samen het beste van te maken.
Maar het virus is nog niet verdwenen, we blijven rekenen op onze mensen om de veiligheidsmaatregelen na te leven, om onszelf, onze collega’s en onze dierbaren te blijven beschermen.
Preventiemaatregelen tijdens de Covid-19 crisis bij CRH-SCB
In de fabrieken zijn heel wat aanpassingen gedaan om de gezondheid van zowel onze werknemers als klanten te waarborgen.
De productiesites worden ingericht om social distancing tussen de werknemers te waarborgen. Klanten hebben geen toegang meer tot onze sites. We beperken ook het aantal aanwezigen in de kleedkamers. Daarom vragen we onze werknemers om zich zoveel mogelijk thuis om te kleden. Zelfs de refters zijn herschikt om voldoende afstand te houden. Meermaals per dag vinden er ontsmettingsrondes plaats. Voertuigen zoals heftrucks ontsmetten we bij verandering van chauffeur.
Per site analyseren we continu of we voldoen aan de opgelegde maatregelen van de overheid. Verder wordt maximaal ingezet op telewerk en zien we een toename in het aantal online meetings.